søndag 11. september 2011

Skjenk fra trehvitt til superhvitt...og litt shabby- chic slitt.

Jeg pusser opp i kriker og kroker og innimellom det finner jeg noen " sorte får " jeg har hatt i bakhodet lenge. Denne skjenken for eksempel. La meg tenke. Et gratis objekt på finn en gang for lenge siden? Den har i hvertfall aldri vært helt min smak fordi den har vært så " brun ". Den har mye plass og vært flittig brukt. Nå var dens siste trehvite time kommet.  Voila!






Utgangspunktet var nokså greit. Veldig matt overflate så jeg grunnet ikke med noe.
-Og har brukt helhvit vannbasert maling









(Beina er tatt av)








Okey. En innrømmelse. Jeg gadd ikke-eller glemte - eller i omvendt rekkefølge. Kom på at jeg burde ha brukt kvistlakk. Men skitt au. Shabby er shabby.









Jeg bruker rulle og pensel










...og har lagoppstilling i garasjen










Første skapdør. Jeg skrudde ikke av knottene denne gangen.









Hele teamet er samlet










Og mens vi venter på tørketid får " koster jeg over " et par andre dører i samme slengen.









Frem med slipepapiret









En liten detalj










....og snipp snapp snute så var alle kvistene ute.
Ser meg fornøyd med forvandlingen denne gangen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar