søndag 9. januar 2011

Dagens kreative prosjekt : Strikket sitteunderlag i ull

Ja så var det film igjen.Det betyr jo strikking det vet du. Hadde kjøpt noen "billige" ullnøster i ganske tykk tråd.( ca 15 kroner) Pinne 8 var anbefalt. Jeg la opp 20 masker på pinnen og strikket rettstrikk til nøstet var tomt.
Gjorde det samme med 3 ulike farger. Strikker ganske løst ettersom det skal toves i maskin etterpå (og det tar mye kortere tid....)
Etter å ha strikket 3 like remser, la jeg dem sammen i ønsket kombinasjon og heklet dem sammen med annen farge,men samme type garn. ( den brune på mitt...)
Avsluttet med en heklet kant rundet hele stykket og laget også et " håndtak "sånn at man kan bære det med seg. Det blir ganske stivt tilslutt.

60 grader i maskin med fullpakke: pulver,skyllmiddel og masse spenning......og vips: Et tovet stitteunderlag i hva skal jeg si...ca " laptop-size ". Det kan dras og formes litt i våt tilstand.
Jeg har jo tenkt at dette skulle være til barn så da er denne størrelsen passe til en liten stump.....
Og kronen på verket: Min logolabel... Loud and Lovely BABY
God tur!


1 kommentar:

  1. Så mange artig idéer Marianne! Denne her har jeg lyst til prøve selv, en til hver i den lille familien vår, så få vi en farveglad tur :)Og lyktene tenker jeg å lage i helgen om det bil minusgrader!
    Resten...Tja, gi meg litt av energien din så kanskje jeg kan prøve meg på noe mer!

    SvarSlett