torsdag 6. januar 2011

Dagens kreative prosjekt:Pannebånd til barn og voksne

Jeg er jo ganske aktiv på håndarbeidsfronten så det blir nok neppe kun et prosjekt pr.dag vil jeg tro. Det å skulle tenke kreativt hver dag er jo også en liten utfordring så jeg legger ut et rush med prosjekter nå når jeg først er i gang.
Som mange vet (av de som kjenner meg) har jeg pannebånd-strikkedilla.
Jeg har strikket mange pannebånd som er flittig i bruk i det langstrakte land. I perioder strikker jeg for min egen del-jeg bare MÅ ha noe å drive med. Det ironiske er at jeg ikke eier et eneste pannebånd selv. Jeg har jo prøvd dem men har konkludert med at jeg ikke er noen "hodeplagg-person".


I jula har jeg jo sett endel på tv og film og da bare MÅ jeg ha noe å drive med og det enkleste da er jo selvsagt å ha et strikketøy å klapre på. Da kan man se på film uten å se på strikketøyet og det har jeg faktisk blitt ganske god på. Eller jeg har blitt god på å se film uten å se på. Det er vel rett og slett å høre på film jeg driver med når alt kommer til stykket. Samme det sålenge man er fornøyd til slutt.


Pannebåndene er laget i for det meste bomull/akrylmix i rettstrikk-med eller uten heklekant.
Stikkordet og kjennemerket for mine pannebånd er pynten og detaljene. Jeg er en flittig bruker av paljetter,strykemerker,perler og filtmotiver. Alt sys på for hånd og med symaskin. Alle pannebåndene har logomerket som tidligere var hemp`N ride eller det nåværende som er Loud and Lovely eller Loud and Lovely BABY for barn.Her er noen av pannebåndene som har blitt til under blandt annet Ringenes herre.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar