søndag 9. januar 2011

Dagens kreative prosjekt: Julekortoppbevaring

Så var det trettende dag jul og vel så det....og så er jeg der igjen. Hvor skal jeg gjøre av alle julekortene vi fikk? Jeg har ikke hjerte til å kaste dem.... De med bilder av alle søte gullunger vi kjenner er greie. De sparer jeg på i album som vi titter på jevnlig. Men alle disse andre...de fra nære, fjerne og veldig fjerne (altså geografisk sett....ikke mentalt...) Det er tross alt ikke SÅ mange som sender julepost til postkassa lenger så hyggelig og bevare noen av de minnene også. Hvem vet,kanskje jeg blogger et julekort til neste år :-)

Jeg fikk plutselig en ide...( oj,det var en bombe...) og den ideen kom når jeg sto på hodet nærmest i blandt papir, metall og glasssorterings rydding.... En skoeske stor der ensom og forlatt og ropte i mot meg.

Den ble ikke lenge grå og tom.

Jeg hentet en tube rød akrylmaling og malte lokket. Deretter ranet jeg nok engang klistremerkeskuffen til den lille søte.....denne gangen hadde jeg noen selv også. Det føltes litt bedre da. Og julekortene var jo til alle så det endte med en ganske grei vinn-vinn situasjon.

Christer var mer opptatt av om den snart var tørr så han kunne pakke den bort...He,he. Jeg må le....

Jeg klistret den full og sprayet et lag sølvglitter spray,men det var IKKE så veldig gjennomtenkt ettersom jeg gikk ut på verandaen og sprayet i stiv kuling. Inn mot meg selv. Det var storm i kastene og det ble ikke SÅ fint heller.....i grunn ganske bortkastet. Men her er den....rykende fersk før den ender opp på et mørkt sted frem til neste år....Tatt hånd om av mannen i huset. Han som rydder.


Send gjerne kort til neste år- det er god plass i lådan enda :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar