fredag 19. august 2011

Ugler i mosen-baklengs inn i fuglekassa

Hvis man titter rundt om i interiørbutikker har det blitt på moten igjen med fuglekasser og fuglehus-inne som ute.  Jeg husker de hjemmesnekrede fuglekassene vi laget på sløyden og klatret opp i trærne med for så å titte sånn dann og vann på om det sto til liv. Det var jo et eget fag det der..... Naturfag.Gudene vet hva det heter i dag. Jeg gikk jo tross alt på skolen i gamle dager.

Hjemme hos oss var det rugekasse som var populært. Undulater i hele stua og masse spenning knyttet til den lille åpningen i trekassa.Hvem titter ut? Hvor mange? og hvilke farger får de?  Nå har fuglekassemoten snudd og blitt mer til " håper ingen flytter inn"...det er jo bare til pynt.

Som vanlig falt jeg for fristelsen til å begynne med  intet mindre enn fuglekassedekor også.











Små fuglehus i tre. Noen av de få tingene jeg kjøpte i den O`store hobbybutikken i Danmark. 17,50 kr stykket. Ikke værst. De er nokså små da.....













                             Jeg fikk som vanlig hyggelig hjelp av malerinnen











                              Ordentlig seriøse greier dette her.Her skal fuglene bo.



































                   Jeg laget en litt naturlig utgave. Grønt er skjønt.










.....Før jeg flesket til med mitt drømmehus.











I mitt drømmenabolag ser husene slik ut.

















                                                     3 hus tett i tett.



























Minstemor vet hvor hun skal henge huset sitt-så det er best å gjøre seg klar med støvlene på i tilfelle huset skulle tørke skikkelig fort. Det skal selvfølgelig henge i dukkepalasset. Nummer 28 b.












                   Det har flyttet ugler inn i nabolaget-og vi aner ugler i mosen











               Det er bedre med 10 på taket enn en i hånden. Teit uttrykk egentlig...( Ja jeg vet det er mottsatt :-)

































































Jeg synes dette litt skakke, hjemmelagede huset er sjarmerende. Her er det ingen innleide håndverkere til å ta malejobben



KO-KO!!! her hører du skogens ro.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar