fredag 5. august 2011

Det er deilig å være norsk... i Danmark

Hei og hå....hvor blei dagan tå?

Det har vært lange late feriedager med deilig mat...mange opplevelser, mye regn og faktisk mange bad. Vi har hatt et spekter av de lyseste øyeblikk til de sorteste dagene. Det har skjedd mye i det siste og blogging har liksom ikke vært første prioritet.
Nå er jeg i gang med nye prosjekter,endel inne i huset. Pusser opp igjen! Oj...merkelig:-) Eller pusser opp igjen? Pusser opp fortsatt heter det. Nå er det vaskerom og en gang i gjesteavdelingen,i østre fløy...( ha,ha....) Og siden huset er fra beste panel-tid er det fra kvister til hvitt fortsatt. Nå blir det så fint atte.

Det er andre prosjekter som liksom går litt utenom blogginga da-ser liksom ikke helt poenget å legge ut mange bilder av meg selv hvitprikkete og svett. Det hadde jeg nok ikke vervet lesere på...

Ellers har jeg gjort noen interessante kjøp i ferien. Var innom tidenes største hobbybutikk i Helsinge i Danmark , og ble så forvirret at jeg egentlig kjøpte veldig lite, men endte opp med noe småtteri.

Har vært innom en brukthandel på Vinstra og rasket med meg " gullgjenstander " til 100 kr. I tillegg til en kubjelle som vesla ville ha og en Blåfjell-cd til 10 spenn. To be continued.

Jeg har kamera på lading for å få tatt noen sluttfasebilder på endel prosjekter jeg har laget i sommer. Stay tuned....

Nå skal jeg bare legge ut noen fine ( synes jeg) naturbilder fra ferien vår i Danmark. Har tatt noen kilo stein med meg hjem kan du si..og etter at jeg fikk " plukke-stopp"fra sjåføren fikk jeg jaggu smugla litt i regnjakka som jeg brukte flittig i Danmark i år....
Ja..det tok litt av og hver gang vi gikk på stranda sier minstemor: " Skal vi plukke steiner mamma?".
Og det har vi gjort. Til gangs. Det jeg synes er fint med stein fra strender andre steder enn i Norge er at vi er litt over " gråsteinstadiet ". Jeg faller for glatte og " gode" steiner. Helst med mye hvitt på. Vi har gnidd steiner i fjesene på hverandre hele ferien for å finne ut om de er
" gode." og myke. Mannen deltok ikke :-)

De ligger i bed, i hagen, på terrassen og der det måtte være.










Et lite stemningsbilde fra uteplassen ved sommerhuset. Det slo meg nå at vi aldri satt der:-)













En sjiraff....giraff? Lang hals i hvertfall. Dyrene lukta  vondt så dyreparken var i grunn ikke noen fulltreffer i sin helhet. Noen dyr var jo fine og morsomme for vesla, men som sagt. Stinkende kjemper var turn-off og eneste medisin var smokk? Hver gang vi kom til en ekkel lukteplass hørte vi " Smokken min!!!!"











                                           Elefantene var skumle. Og skrukkete.











                                                                    " Gode steiner "











Ingen brunsnegler å se men disse dukket opp fra jordens indre rett som det var









Selvplukk



















Skatter så langt øye kan se









:-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar