tirsdag 11. mars 2014

Lillstrumpan og Syster Yster

Et lite barn har gledet seg lenge til å lage sokkedyr,og siden jeg vokste opp med svenske tv-kanaler i min barnetv tid,hadde jeg overhodet ingen innvendinger til å lage et gjensyn med Lillstrumpan og syster Yster anno 2014.

 Jeg gikk forventningsfullt inn på Youtube for å vise mini hvor utrolig BRA denne serien var. Poff!!! Hva skjedde? En real skuffelse- som alt annet man skal vise de som er yngre.

 Nå skal det jo sies at jeg også har gått videre i livet- og syntes dette rett og slett var steinalder tv. Sokken var jo til og med nuffen. Selv Fantorangen er i bedre stand enn denne og han begynner også å trenge en real runde med nuppefjerneren.

Visste vi virkelig ikke bedre? Vi klager over for mye tv-titting og ja...jeg kan forstå at vi ikke så SÅ mye på tv etter å ha sett hva vi hadde tilgang på.
Nysgjerrig på Lillstrumpan og syster Yster?

http://www.youtube.com/watch?v=X3Pe1eCuog8

Av ren skjær inspirasjon ville vi prøve å gjøre dette bedre enn opphavet og her er våre varianter av disse to figurene.




                                 Vi fant to single sokker på" Møteplassen". ( En diger kurv)




                                       Knapper, garn,tråd,englevinger, perler og øyne





Mamma må hjelpe til med litt sying av øyne


Øyevipper er viktig og det klares fint selv




Etter å ha klippet hår og knytt dette sammen må selve sokken prøves




        Og mamma måtte lage gutten med litt hjelp fra vesla. Sokkeprins må vi ha til
         teateret.




Kanskje levde de lykkelig i alle sine dager- etter å endelig ha funnet noen å dele livet med etter en altfor opprivende runde i vaskemaskinen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar