mandag 23. mai 2011

Interiørsnakk

Det var nok en gang lengre enn planlagt siden sist jeg blogget til tross for at prosjektene fortsatt vokser frem og jeg slettes ikke ligger på latsiden.
Nå tenkte jeg at jeg skulle legge ut litt bilder av interiøret vårt rett og slett. Sånne innlegg liker jeg selv å lese...
Vi har en typisk shabby chic stil på deler av dill og dallet vårt og mye er mixet og trikset fra flere forskjellige stiler....Gjennomført hvitt er det i hvertfall på samtlige vegger. Noe annet ville vært galskap. Foruten eks-badstua vår som enda er fylt av deilige kvister og kvae hull.... Grr....grøss.








Hengelykta er fra Kremmerhuset. Huslykta er fra...Danmark? Stettfatet er design fra Galleri Soon.Blomsterpotta er fra Kjelle gartneri og butikk med en skikkelig fake kvast fra Europris. Møblet er fra finn.no og er fransk landstil inspirert. Veldig fornøyd med det.-Og jeg har ikke hatt en eneste finger med i spillet på anskaffelsen så mannen i huset har forstått hva som gjelder.








 Mamma og pappa kom til oss på 17.mai med liljekonvaller de hadde vært og plukket.... De lukter så kjempegodt og holder seg veldig lenge....








Litt av det vi har på kjøkkenet. Disse krukkegreiene er veldig" i vinden" hos oss nå.
Og jeg er best på fake blomster.









Kunstig kvast igjen....med et helt ekte landskap utenfor og ei ekte snuppe i glass og ramme :-)









Denne ramma har vi fått i gave. Den er kjempefin og laget av tre som er lakket i sølv. Perfekt til sort-hvitt bilder.








Hei sveis... Denne hylla kjøpte jeg på Husets perler og koppene er gave fra lillebror(imponert egentlig)
Den lille matboksen på hylla er fra jeg var liten...den er full av nostalgi og for 30 år siden var den full av rosiner og potetgull hver lørdag. Den er nokså bulkete så den har nok vært i gulvet noen ganger.
Glasshjertene er kjøpt i gavebutikken på Løken og den lille rosa hjertedingsen til venstre er et smykke jeg har laget selv. Hva gjør det der egentlig?











Litt uteliv må til. Jeg har lurt litt på om jeg er en sånn " skulpturer-i -hagen-person"og funnet ut at noe går an. Disse fuglene er design jeg har kjøpt på Kirkeristen i brukskunst butikken der. Jeg liker dem veldig godt egentlig.Så...de gjør seg i mine øyne sammen med en plastblomst fra Europris.








Rotting or nothing. Og jada....denne er også plastic og fantastic.
Jeg skal kjøpe noen ekte også altså,men tar ikke sjansen på full hage når det enda faktisk skrapes is fra rutene på bilen.










Kirsebærtre i full blomst. Hadde heller foretrukket morell men jaja...








Det ser ut til at det blir jordbær i år også. YES!

Nå skal jeg studere hagebøker og finne ut hvordan jeg kan lage et skikkelig fint staudebed. Det ser alltid så lett og fint ut.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar