fredag 30. desember 2011

Gammel barnehageskuffekommode

Jeg jobbet i en barnehage i Oslo som er " over 50 år " og i denne barnehagen sto det noen skuffekommoder som barna hadde tegninger og perlebrett i. Disse skulle kastes ved oppussing og skrotnisse var jo ikke vond å be.
 Jeg tenkte først at jeg skulle ha " smykkestæsj " i den på verkstedet, men det ble liksom aldri noe av. Dette er endel år siden og den har vært med på et par flyttelass for å si det sånn. Hadde liksom ikke hjerte til å kaste gammal nostalgi.
I år derimot kom ånden over meg til at vi skulle bruke den til noe....Og Far ønsket seg en shabby-chic tvbenk. Så da var det jo bare å prøve på det da.

Det kritthvite spannet var det bare å finne frem igjen.





Utgangspunktet. Buemerkene er malt for hånd og i og for seg " koselige " nok,men etter åresvis med slitasje og møkk var de ikke så sjarmerende i grunn.








Jeg har ikke pusset ned noe på treverket. Bare fjernet gamle løse tape og limrester etc.
















 Malte med pensel








Det er veldig dype hakk og skrammer i overflaten









......men jeg har bare malt over.............to-tre strøk
























Det er endel skuffer kan man si.....









Og her er  resultatet i nærbilde og langt unna bilde




















 Sånn er den i bruk :-)
Perfekt for snuppa og ha dvd`er i.



2 kommentarer:

  1. Du er flink!! Moro å se hva du får til :o)

    SvarSlett
  2. Takk! :-) Jeg skulle nå i enkelte tider ønske jeg hadde litt mer av DIN effektivitet...da hadde jeg fått utrette mye da! Men veldig kult at du følger bloggen og kanskje finner på enda mer å drive med:-)

    SvarSlett