fredag 2. desember 2011

Jul i Blåfjell

Jula er moro for store og små. For meg handler det mye om den julestria man lager selv. Jeg baker ca.1 slag, men til gjengjeld lager vi " mye annet rart " hos oss.Det er ikke kakene du får her for å si det sånn. Her er det skjeve neser, et øye og bomull i panna. Dandert ved siden av et klissete barnepyntet pepperkakehus. Det er sjarm for meg-og skikkelig bardomsdesember.
Nåja. Jeg liker ready-mades også. Med det mener jeg at ikke alt trenger å produseres fra bunnen av.
Jeg kjøpte materialpakker til nissejenter og nissegutter. Og det ble 12 supersøte nisser. Blå og rødnisser- med eller uten armer og skjegg. Den fineste av dem ble Droning Fjellrose av Blåfjell.
Her er et hjemme-alene mamma og Cecilia prosjekt. For å virkelig understreke at nå er det jul hører vi på cd`n med Jul i Blåfjell.
                                  














































Vi må ha en engel også. Eller en bestemor-nisse







Tre små søsken













Bjellenisse













Noen fikk bare en arm








Litt hjelp av mamma til å feste kroner og luer



















Dronning Fjellrose av Blåfjell. Hun ble skikkelig vakker i det glitrende sollyset.







Bad-hair-day.....



















Nissene flytter inn i huset
















































Engelen sitter i pipa og fyrer opp nyttårsraketter....
Hallelluja.....





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar