tirsdag 28. juni 2011

En liten teskje kjærlighet og smak av sommer

En kveld gikk jeg ut i garasjen for å gjøre " et prosjekt ". Et eksperiment.

 I det jeg kikket meg rundt i et rom fyldt av det meste fikk jeg brått og uventet øye på en vedkasse. Vedkassa i seg selv er et annet prosjekt,men det får komme etterhvert.
Oppi der lå det en flisete planke med stempel. Oslo et eller annet sto det. Jippi-yes-morn og " deg trenger jeg " for i gjennom hodet mitt. Jeg snek meg inn i kjøkkensuffen og rotet frem 3 stk rustfritt-stål skjeer og sveipet en runde innom hobbyrom etter hjulvisp-boret og litt pussepapir..
Jeg har sett noe lignende dette i en bok. La inntrykket fra boka bak i hjerne-minnepinnen og nå var det på tide og overføre data.  Det jeg egentlig var på vei til å gjøre ble lekende lett skjøvet til side til fordelen for Planken. Min nye venn som i vårt korte forhold ga meg et par fliser og to store kutt. Både great og ikke great:-) 

 Og som forventet fra den snusfornuftige delen av husstanden: " Gisp!!! Ødelegger du skjeene!!! ". Slapp av pappa. 39,90 på Coop.

Det fantastiske produktet ble en knagg.  En skje-knagg fra Oslo. Jeg er ganske fornøyd med resultatet av å forene gammelt med nytt. Hvor vi skal ha den?  i hvertfall ikke i kjøkkenskuffen.























Fikk dette kjempesøte hjertet fyldt av lavendel duft fra en kollega i sommergave. Den passet perfekt på skjeen.










Fikk også en lavendel staude i gave og her synes jeg potta var verdt å vise frem. Pinner rett og slett.








Gammel ølkasse med gammel ølflaske. Litt krims-krams fra strandkanten og blikkbokser til å ha lys oppi en deilig sommerkveld. Hvor nå de har blitt av.








Lysfat med diverse. Boksene har jeg laget selv.









Synes det er fine farger i strandkanten. her har jeg tatt noen close-up fotoer av skjell,stein og drivved.
Fine landskap :-)











































God sommer :-)



1 kommentar:

  1. Hei. Så flink du er Marianne. Så lurt laget:)
    Jeg ønsker meg en slik knagg jeg nå,må vel ut på leiting jeg også............Eli

    SvarSlett