tirsdag 14. juni 2011

Perlemor og generelt om livet som jåledame

Det er fakta. Her i huset jåler vi oss. Altså ikke sånn big time...men for ei lita berte er det nok ekstremt ja. Neglelakk er obligatorisk ( for et par av oss i hvertfall ) og det skal helst være mor-datter match. Noe så kult liksom....herme etter muttern.
 Idag hadde vi " kjole " begge to  Med bukse under.( Sannheten var vel strengt tatt en litt lang tunika med olabukse på mor ) Men ok. Kjole på barnespråk. " Mamma! Like som deg! " med en "schvong" på pekefingeren mot meg. Sånn går dagene. Dyppdykk i sminkepung.... føne hår og tørke neglelakk med føner....låne kjede....låne sko....speile seg....og jadda. Dukkene får akkurat samme behandling av sin " mor ".
 Idag igjen fant jeg to bleke føtter spritet opp under dyna med rosa paljettsko og forøvrig en arvepysj  som bekledning. Litt bekymringsverdig var det vel at far innrømmet at han hadde " hjulpet henne på med skoene " Gliset vokste noen centimeter når jeg spurte om hun har jåla seg. Såklart! Always.

 Hun omtaler seg selv som Jålajåla-jatta-jatta ved enhver anledning. Jåla- jålå rattata bodde i Storgata. No problem. Det går an å jåle seg på landet også.

En svipptur innom Panduro og perlehylla var første post for minijåla. "Svak "mor (med feriepenger på innerlomma) som mener at alt som glitrer er gull, lot selvfølgelig den minste velge seg 2 SPANN med perler. HALLO!!! 2 SPANN...her skal finmotorikken trenes Bring it on! 

 Her er bilder fra seansen " Prosjekt perlekjeder ". Pappa fikk jaggu et også. Han ble spesielt fornøyd med at det ellers så maskuline ( iden grad noen av de jåle-perlene var maskuline) fikk en kembo sjokkrosa perle midt på. Nåja...han kjørte gressklippper traktor med jålesmykke og det funka det. Barnets kommentar til sin far var : " Pappa fin gutt ":-) he.he. Den levde han lenge på... Helt til han fikk et kremt fra sidelinjen. Gutt liksom. Lyseslukkeren har igjen sagt sitt siste ord ( dog med et blunk :-)










I tillegg til de 2 spannene ble det en " Perleveske". Den fløy hun rundt med på harrytur.

 " Veska mitt "















































Bling-bling.

2 kommentarer:

  1. Så tålmodig og flink du er Marianne... Synes jeg ser meg og A "NEI ikke saksa, IKKE lim der, UÆÆÆ skyll penselen før du tar en ny farge...osv!!! Fin motorikk og pæler derimot kanskje jeg kan prøve meg på :)

    SvarSlett
  2. Man blir ganske dreven av ã jobbe med barn hver dag:-)perler med store hull anbefales:-)Takk for at du titter innom siden:-)
    Marianne

    SvarSlett