søndag 19. juni 2011

Flue på veggen-på ramme alvor

Det har vært en innholdsrik dag for minstemor.Vi var på Bjørkemart`n på jentetur. Jentetur-det er stas!
Hver gang vi svinger inn i 50-sona til " sentrum "høres det fra høyre baksete: " Jeg elsker Bjørkelangen".
Herlig...verdens navle..og vi skal på jentetur:-)
Etter å ha sett en trist klovn som var så trist at hun etter kort tid gikk å la seg i vogna si og sa natta..var det å få huket tak i noen gratis produkter. Det ble blandt annet is,caps og noen andre småtterier. En runde i karusell, og et iherdig forsøk på å snike seg forbi " dørvakta"( begynner bra...)i hoppeslottet ble turen avsluttet med ansiktsmaling,bolle og jaffel. Kjøpt sjøl med klissete barnefingre. Toppers dag:-)

Det som er agendaen i dette innlegget er et scoop(etter min mening) jeg gjorde på Nille.
Rammer i papp til å dekorere selv. 19,90 kr.stykk i format A5-jeg kjøpte 4.

Verdt å prøve! :-)

Nå er jeg #%+xx%¤ lei av at denne hvite ramma under teksten er som et gjenferd som dukker opp HELE tiden. Hold ut. Jeg skal nok få kvittet meg med den til neste gang....
:-)





 









Tvillingene Milly og Molly fra Rhodos må se på. Den ene av jentene må lære seg litt kvinnelig etikette men det kan vi ta senere.










                          Materialbordet er klart. Klistremerker, lim og perler.....












I gang med dekoren













Best å holde blodsukkeret oppe når man skal bruke litt kreativ energi-og kun har spist sukker tidligere på dagen. Druer er viktig!



















Så må jo Milly...(eller var det Molly?) titte litt nærmere på klistremerkene.





















Blyantgrepet er på plass:-)














































Her redigerte jeg fargene på fotoet for å  få bildet litt annerledes.







































Og aktive jenter trenger mat. Hvorfor ikke la minstemor diske opp med litt suppe? Tomatsnuppa tar jobben dønn seriøst.
Jeg har alltid fått høre av andre at de skulle ønske de kunne være flue på veggen hos oss for å få med seg alt vi driver med. Jaha....denne" ønskedrømmen" fikk en ny mening for meg idag.









Gourmetkokken er igang. Suppa smaker utsøkt. Ekstra tykk på grunn av ekstra makaroni. Ispedd litt melk.









Så skjer det. Det som jeg alltid har hørt om men som jeg aldri har opplevd selv før. Det er rett og slett en flue i suppa mi!!! Sprell levende med svømmeknappen. Jeg tenker at jeg helst skulle sett at det var et hår i suppa men neida. Der ligger den. Og det kan den fortsette med. Takk for maten.










Så slår det meg.... Jeg kan ENDELIG og for første gang bruke klisjeen:

KELNER!! DET ER EN FLUE I SUPPEN MIN!!!!


BÅNN APETITT!

:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar